AKTUALNOŚCI

Pozbyliśmy się azbestu 
(05.09.2017)

A A A

 

  

W roku 2017, mając odpowiednio opracowane i podjęte akty prawne, Gmina Świebodzice przystąpiła do konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt.: „System – wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW. 

Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Gmina złożyła stosowny wniosek do Funduszu z listą 48 nieruchomości, których właściciele wyrazili chęć usunięcia wyrobów zawierających azbest. Wniosek został pozytywnie rozpatrzony przez WFOŚiGW we Wrocławiu. Gmina Świebodzice przystąpiła do realizacji przedmiotowego zadania zgodnie z obowiązującą procedurą. Na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wybrano najkorzystniejszą ofertę. Wykonawcą prac została Firma Eko-Mix z Wrocławia.

W lipcu firma rozpoczęła usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Świebodzice. W sierpniu odebrano azbest z ostatnich posesji, których właściciele zadeklarowali chęć pozbycia się go. W sumie odebrano ok. 64 ton wyrobów zawierających azbest na łączną kwotę 36 672,33 zł, z czego ok. 31 171,00 zł to dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Resztę kwoty dołoży gmina Świebodzice.

W obecnej chwili trwa procedura rozliczenia wykonanej usługi, następnie gmina będzie rozliczać się z WFOŚiGW. W ramach zadania firma odebrała elementy pokrycia dachu, oczyściła teren z pyłu azbestowego oraz zapakowała, załadowała i przekazała do unieszkodliwienia wytworzone odpady azbestowe. Za te czynności mieszkańcy gminy nie zapłacili ani złotówki. Jedynym kosztem po stronie właścicieli budynków było wykonanie nowego pokrycia dachu.

 

Agnieszka Bielawska-Pękala
Rzecznik prasowy UM
w Świebodzicach

  


do góry  |