Dzisiaj jest: r. Imieniny:

MAPA STRONY POWIĘKSZ ZMNIEJSZ KONTRAST bip
E-urząd
E-Urząd
Poradnik klienta
Poradnik klienta
Gospodarka komunalna
Gospodarka komunalna
Pomoc społeczna
Pomoc społeczna
Zapytaj Burmistrza
Zapytaj Burmistrza
Dokumenty
Ważne Dokumenty
Komunikacja miejska
Komunikacja Miejska
Kultura i oświata
Film promocyjny
TV Internetowa, Film promocyjny
Fotogaleria
Fotogaleria
Dokumenty
Organizacje pozarządowe
fundusze unijne
Fundusze Unijne i Krajowe
Aglomeracja
Aglomeracja Wałbrzyska
Teczka
Firmy i instytucje
Archiwum
Strona ARCHIWALNA

Zapytaj Burmistrza

Zdjęcie Artykułu

PYTANIE 2644: Imię/NICK: Agnieszka

Opublikowano: 27-06-2019
witam prosze mi powiedziec jak to sie odbywa teraz wymiana dowodow moj dowod stracil waznosc i jak moge go zmienic , czy moge zrobic to elektroniczne i czy ktos moze odebrac go za mnie bo ja niemieszkam w polsce bedzie to moj tato.

 

ODPOWIEDŹ:

Szanowna Pani Agnieszko,

uprzejmie informuję, że zgodnie z ustawą o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 roku, poz. 653), wniosek
o wydanie dowodu osobistego składa się:
- osobiście w formie pisemnej w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub;
- w formie dokumentu elektronicznego, za pomocą platformy e-PUAP (epuap.gov.pl).
Dowód osobisty odbiera się osobiście w organie gminy, w którym został złożony wniosek. Nie ma możliwości odbioru dowodu osobistego przez pełnomocnika (pełnomicnictwo specjalne dotyczy jedynie osób dotkniętych chorobą lub niepełnosprawnością). W przypadku dalszych pytań proszę okontakt się z Biurem Dowodów Osobistych pod numerem telefonu: (74) 666 95 52.

Z wyrazami szacunku

Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice

Autor: Urząd Miejski w Świebodzicach

Liczba wyświetleń: 19

Powrót