Dzisiaj jest: r. Imieniny:

MAPA STRONY PRZEJDŹ DO TREŚCI bip
klawiatura i myszka
E-Urząd
Zdjęcie urzędu
Miasto i Gmina
Zdjęcie z lotu ptaka na tereny inwestycyjne
Inwestycje
Zdjęcie murów
Turystyka
Ikona Dymek rozmowa
Zapytaj Burmistrza
Ikona dwóch dokumentów
Ważne Dokumenty
Ikona Autobusu
Komunikacja Miejska
Ikona czapki
Kultura i oświata
Ikona kliszy
TV Internetowa
Ikona Aparat
Fotogaleria
ikona tabelki
Fundusze Unijne i Krajowe
Ikona fabryki
Aglomeracja Wałbrzyska

Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych

Informacja w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się oraz mając na względzie ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Głuchoniemi i słabosłyszący klienci Urzędu Miejskiego w Świebodzicach mogą skorzystać z pomocy komunikacyjnej pętli indukcyjnej, która znajduje się w Biurze Podawczym w budynku Urzędu przy ul. Żeromskiego 27, tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

*pętla indukcyjna pomaga w prawidłowym słyszeniu przez osoby niedosłyszące, korzystające z aparatów słuchowych. Służy nie tyle do głośniejszego sygnału, ale do wyeliminowania zakłóceń i zniekształceń zewnętrznych, a w szczególności do pogłosu, który aparat słuchowy dodatkowo zwiększa. Dzięki temu klient Urzędu ma komfort rozumienia przekazywanych przez pracownika informacji, a dźwięk jest w pełni dopasowany do ubytku słuchu. 

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustaw o języku migowym i innych środkach komunikowania się  oraz mając na względzie ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W tut. Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  • e-mail na adres : swiebodzice@swiebodzice.pl
  • faxem na nr: 74 666 95 09
  • listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)
  • telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr: 74 666 95 00.

W zgłoszeniu należy wskazać metodę komunikowania się: 

  • * PJM - polski język migowy,
  • * SJM - system językowo-migowy,
  • * SKOGN - sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych.

Ponadto informujemy, że w Urzędzie Miejskim przeszkolone są osoby w stopniu podstawowym, które skomunikują się z osobami niedosłyszącymi lub niesłyszącymi. Miejsca, w których przebywają przeszkoleni pracownicy oznaczone są znakiem.

 

Powrót