Beneficjent: Fundacja Rodzinna Stacja
Partner: Gmina Świebodzice
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (RPO WD 2014-2020), projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
Osi Priorytetowa: 10. Edukacja,
Działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
Podziałanie: 10.2.4 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej- ZIT AW
Tytuł projektu: ‘Przez eksperyment do wiedzy’
Okres realizacji: 01.09.2017-30.06.2018
Wartość projektu: 419 827, 50 zł
Wysokość wkładu Unii Europejskiej: 356 853,37 zł
Opis projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 436 uczniów i 12 nauczycieli 2 szkół podstawowych gminy Świebodzice (Publicznego Zespołu Szkół Integracyjnych, Publicznej Szkoły Integracyjnej im. Henryka Sienkiewicza, Szkoły Podstawowej nr 3), ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych oraz innych kompetencji przekrojowych. Cel zostanie zrealizowany poprzez stworzenie warunków zapewniających równy dostęp do wysokiej jakości edukacji podstawowej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu uczniowskiego. W ramach projektu zaplanowano głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli, elementy współpracy z rodzicami oraz wyposażenie 2 szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne, niezbędny sprzęt TIK oraz uczniowskie zestawy do eksperymentowania.
Projekt jest częściowo komplementarny do projektu innowacyjnego POKL w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i robotyki. Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie złożyć i programować robota w zupełnie nowej technologii. Uruchomimy również zajęcia z astronomii i programowania. W ramach zajęć uczniowie będą korzystać z nowoczesnych technologii.
Planowane efekty i rezultaty projektu:
Partner: Gmina Świebodzice
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (RPO WD 2014-2020), projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
Osi Priorytetowa: 10. Edukacja,
Działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
Podziałanie: 10.2.4 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej- ZIT AW
Tytuł projektu: ‘Przez eksperyment do wiedzy’
Okres realizacji: 01.09.2017-30.06.2018
Wartość projektu: 419 827, 50 zł
Wysokość wkładu Unii Europejskiej: 356 853,37 zł
Opis projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 436 uczniów i 12 nauczycieli 2 szkół podstawowych gminy Świebodzice (Publicznego Zespołu Szkół Integracyjnych, Publicznej Szkoły Integracyjnej im. Henryka Sienkiewicza, Szkoły Podstawowej nr 3), ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych oraz innych kompetencji przekrojowych. Cel zostanie zrealizowany poprzez stworzenie warunków zapewniających równy dostęp do wysokiej jakości edukacji podstawowej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu uczniowskiego. W ramach projektu zaplanowano głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli, elementy współpracy z rodzicami oraz wyposażenie 2 szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne, niezbędny sprzęt TIK oraz uczniowskie zestawy do eksperymentowania.
Projekt jest częściowo komplementarny do projektu innowacyjnego POKL w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i robotyki. Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie złożyć i programować robota w zupełnie nowej technologii. Uruchomimy również zajęcia z astronomii i programowania. W ramach zajęć uczniowie będą korzystać z nowoczesnych technologii.
Planowane efekty i rezultaty projektu:
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub nabędą kompetencje po opuszczeniu programu-12
- Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu- 400
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych- 2
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych- 1
- Liczba uczniów, którym zwiększono dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej- 120
- Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych – 208
- Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje językowe z zakresu posługiwania się j. angielskim – 200