Wycieczka do Warszawy uczniów SP nr 3 | Urząd Miejski w Świebodzicach

E-Urząd
Zdjęcie urzędu
Miasto i Gmina
Zdjęcie z lotu ptaka na tereny inwestycyjne
Inwestycje
Zdjęcie murów
Turystyka

Aktualności

Zdjęcie grupowe

Wycieczka do Warszawy uczniów SP nr 3

Opublikowano: 13-06-2023
W imieniu Dyrekcji Szkoły Podstawowej nr 3 prezentujemy relację z wycieczki uczniów klas ósmych do Warszawy.

W dniach 29-31 maja br. odbyła się trzydniowa wycieczka do Warszawy uczniów klas ósmych. Podczas wyjazdu młodzież miała okazję zwiedzić wiele ciekawych obiektów oraz poznać historię naszej stolicy.

Warszawa powitała nas piękną pogodą. Pierwszego dnia wycieczki wraz
z przewodnikiem zwiedziliśmy Łazienki Królewskie, Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta, Trakt Królewski, Barbakan Warszawski, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, Rynek Starego Miasta, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Była to świetna okazja, by poznać fascynującą historię stołecznego miasta.

Drugiego dnia, na zaproszenie Pana Ireneusza Zyski - posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej mieliśmy okazję uczestniczyć w wycieczce do Sejmu RP. Pan Poseł (absolwent naszej szkoły), oprowadzając nas po Sejmie, krótko przedstawił historię polskiego parlamentaryzmu, a także w przystępny sposób opowiedział o zasadach procesu legislacyjnego. W trakcie wizyty obejrzeliśmy m.in. makietę budynków składających się na kompleks należący do Sejmu i Senatu RP oraz poznaliśmy rozmieszczenie poszczególnych instytucji na tym terenie. Wizyta w Sejmie zakończyła się obiadem w restauracji sejmowej, na który zostaliśmy zaproszeni. Następną atrakcją było zwiedzanie Stadionu Narodowego, na którym rozegrało się wiele ważnych meczów i wydarzeń sportowych. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. szatnie reprezentacji Polski oraz dowiedzieć się wielu ciekawostek o tym miejscu. Późnym popołudniem spacerowaliśmy po pięknym Ogrodzie Wilanowskim otaczającym barokowy pałac króla Jana III Sobieskiego. Dzień zakończyliśmy wizytą w galerii handlowej Złote Tarasy oraz wjazdem na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki. Widoki były niesamowite!

Ostatniego dnia podróży mieliśmy okazję zobaczyć Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie zapoznaliśmy się z historią wielu powstańców, ich poświęceniem
i walecznością. W muzeum dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie podczas wojny, ujrzeliśmy wiele obiektów z tamtych lat i dokładnie przyjrzeliśmy się historii powstania warszawskiego. Po wizycie w muzeum udaliśmy się na dach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. To naprawdę piękne i spokojne miejsce, w którym nauka staje się dużo przyjemniejsza. Ostatnią atrakcją były Bulwary nad Wisłą, skąd po krótkim odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną.

Wycieczka do Warszawy była bardzo udana. Mieliśmy okazję dużo się nauczyć, dobrze się przy tym bawiąc. Poznaliśmy miejsca, które do tej pory znane nam były tylko z telewizji czy Internetu i kto wie, czy to nie była jedyna okazja, by je zwiedzić. Pragniemy bardzo podziękować naszym szanownym nauczycielom - pani Danucie Wiśniewskiej, pani Adriannie Szarzyńskiej, pani Malwinie Antonowicz i panu Dariuszowi Dołhaniowi - za zorganizowanie tak wspaniałego wyjazdu i sprawowanie nad nami opieki podczas jego trwania. Ta wycieczka pozostanie w naszej pamięci na długo!