Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Szanowni Państwo! Burmistrz Miasta Świebodzice informuje, że dnia 18 maja 2020 r. radni Rady Miejskiej w Świebodzicach podjęli n/w uchwały w sprawie:
- przejęcia od Powiatu Świdnickiego prowadzenia Branżowej Szkoły I stopnia,
- utworzenia i prowadzenia Branżowej II stopnia w Świebodzicach,
- utworzenia i prowadzenia przez Gminę Świebodzice Technikum,
- utworzenia Zespołu Szkół w Świebodzicach.
Podjęcie uchwały umożliwiło Burmistrzowi Miasta podjęcie dalszych działań związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem szkół od 1 września 2020 r., uczniom natomiast na kontynuację kształcenia na terenie Gminy Świebodzice bez dojeżdżania do innych miejscowości.
Ponadto informuję, że Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, w tym terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych.
Jeżeli Państwa dziecko zdecydowało się na wybór naszej szkoły, wyjaśniamy jak w obecnej sytuacji będzie przeprowadzony nabór.
Zespół Szkół w Świebodzicach w okresie od 15 czerwca 2020 r. do 10 lipca 2020 r. prowadzi postępowanie rekrutacyjne do Szkoły Branżowej Szkoły I stopnia.
Bardzo proszę zapoznać się z „ Regulaminem rekrutacji”.
Kandydaci do Szkoły Branżowej I stopnia mogą rejestrować się elektronicznie w Zespole Szkół w Świebodzicach w oparciu o platformę naboru elektronicznego „Nabór optimum” znajdującą się pod adresem: https://dolnoslaskie.edu.com.pl/
lub wydrukować wzór wniosku (plik do pobrania) lub pobrać druk w Urzędzie Miejskim
ul. Żeromskiego 27 (biuro podawcze) i złożyć wypełniony wniosek w kopercie opatrzonej napisem „REKRUTACJA „ w Urzędzie Miejskim ul Żeromskiego 27(urna parter) lub przesłać
skan na maila zsrekrutacjaswiebodzice@gmail.com.
Kandydaci do klas pierwszych Technikum wydrukują wniosek (plik do pobrania) lub pobiorą druk w Urzędzie Miejskim ul. Żeromskiego 27 (biuro podawcze) i składają w kopercie opatrzonej napisem „REKRUTACJA „ w Urzędzie Miejskim ul Żeromskiego 27 (urna parter).
W przypadku postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych oraz na semestr pierwszy klasy I publicznych dwuletnich branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i czteroletnich liceów ogólnokształcących dla dorosłych nowe terminy postępowania rekrutacyjnego, a także terminy składania dokumentów określą w najbliższym czasie właściwi kuratorzy oświaty.
W przypadku pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr tel. 531 213 896 lub 74 666 95 11.
Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać w dwóch etapach:
- od 15 czerwca do 10 lipca br. – termin na złożenie wniosku i uzupełnienie go o świadectwo ukończenia szkoły,
- od 31 lipca – do 4 sierpnia br. – termin na uzupełnienie wniosku o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz na zmianę przez kandydatów wniosków o przyjęcie, w tym zamianę szkół, do których będą kandydować.
Terminy uzupełnienia wniosków.
Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej należy uzupełnić:
- do 10 lipca br. – o świadectwo ukończenia szkoły,
- do 4 sierpnia br. – o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych ogłoszone zostaną 12 sierpnia 2020 r.
W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) może odbywać się za pomocą stron internetowych szkół.
Liczba wyświetleń: 1036
Powrót