Dzisiaj jest: r. Imieniny:

MAPA STRONY PRZEJDŹ DO TREŚCI bip
klawiatura i myszka
E-Urząd
Zdjęcie urzędu
Miasto i Gmina
Zdjęcie z lotu ptaka na tereny inwestycyjne
Inwestycje
Zdjęcie murów
Turystyka

Aktualności

Logo

Informacja dot. realizacji Programu Usuwania Azbestu

Opublikowano: 31-10-2023
Miasto systematycznie, usuwa z budynków szkodliwy azbest. Dzięki przyjętemu Programowi Usuwania Azbestu samorząd co roku występuje o dofinansowanie tego zadania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

W roku 2023 Świebodzice ponownie przystąpiły do konkursu ogłoszonego przez WFOŚiGW i udało się pozyskać dofinansowanie. Wyłoniona firma w miesiącu wrześniu usunęła wyroby zawierających azbest z terenu miasta od właściciela nieruchomości, który zadeklarował chęć pozbycia się azbestu. W tym roku odebrano 1,660 tony wyrobów zawierających azbest na łączną kwotę 7.302,96 zł, z czego ok. 500,00 zł będzie dofinansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Resztę kwoty dołoży gmina Świebodzice.

W ramach zadania firma odebrała elementy pokrycia dachu, oczyściła teren z pyłu azbestowego oraz zapakowała, załadowała i przekazała do unieszkodliwienia wytworzone odpady. Za te czynności mieszkańcy gminy nie zapłacili ani złotówki. Jedynym kosztem po stronie właścicieli budynków było wykonanie nowego pokrycia dachu.

Autor: Wydział GNZ/PK

Liczba wyświetleń: 137

Powrót