Dzisiaj jest: r. Imieniny:

MAPA STRONY POWIĘKSZ ZMNIEJSZ KONTRAST bip
E-urząd
E-Urząd
Poradnik klienta
Poradnik klienta
Gospodarka komunalna
Gospodarka komunalna
Pomoc społeczna
Pomoc społeczna
Zapytaj Burmistrza
Zapytaj Burmistrza
Dokumenty
Ważne Dokumenty
Komunikacja miejska
Komunikacja Miejska
Kultura i oświata
Dokumenty
Organizacje pozarządowe
Film promocyjny
TV Internetowa, Film promocyjny
Fotogaleria
Fotogaleria
fundusze unijne
Fundusze Unijne i Krajowe
Aglomeracja
Aglomeracja Wałbrzyska
Teczka
Firmy i instytucje
Archiwum
Strona ARCHIWALNA

Aktualności

Zdjęcie Artykułu

Usuwamy azbest

Opublikowano: 17-09-2018
Miasto systematycznie, od dwóch lat, usuwa z budynków szkodliwy azbest. Dzięki przyjętemu Programowi Usuwania Azbestu samorząd co roku występuje o dofinansowanie tego zadania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

W roku 2018 Świebodzice ponownie przystąpiły do konkursu ogłoszonego przez WFOŚ, udało się pozyskać dofinansowanie. Wyłoniona w przetargu firma od lipca rozpoczęła usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta. W sierpniu odebrano azbest z ostatnich posesji, których właściciele zadeklarowali chęć pozbycia się go. W sumie odebrano ok. 17,39 ton wyrobów zawierających azbest na łączną kwotę 11 080,91 zł, z czego ok. 9.418,77 zł ma być dofinansowane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Resztę kwoty dołoży gmina Świebodzice.

W ramach zadania firma odebrała elementy pokrycia dachu, oczyściła teren z pyłu azbestowego oraz zapakowała, załadowała i przekazała do unieszkodliwienia wytworzone odpady. Za te czynności mieszkańcy gminy nie zapłacili ani złotówki. Jedynym kosztem po stronie właścicieli budynków było wykonanie nowego pokrycia dachu.

 

Agnieszka Bielawska-Pękala
Rzecznik prasowy UM
w Świebodzicach

Autor: Urząd Miejski w Świebodzicach

Liczba wyświetleń: 204

Powrót