Historie o dawnych świebodzickich hotelach i gospodach | Urząd Miejski w Świebodzicach

Dzisiaj jest: r. Imieniny:

MAPA STRONY PRZEJDŹ DO TREŚCI bip
klawiatura i myszka
E-Urząd
Zdjęcie urzędu
Miasto i Gmina
Zdjęcie z lotu ptaka na tereny inwestycyjne
Inwestycje
Zdjęcie murów
Turystyka

Aktualności

zdjęcie grupowe

Historie o dawnych świebodzickich hotelach i gospodach

Opublikowano: 10-08-2023
W ostatnim czasie odbyło się wiele wydarzeń poświęconych historii naszego miasta, m.in. mieliśmy możliwość uczestnictwa w dwóch wycieczkach historycznych poprowadzonych przez dra Janusza Kujata oraz Różę Stolarczyk.

Dzięki ich zaangażowaniu oraz bardzo dobrej współpracy z Miastem Świebodzice możliwe są kolejne inicjatywy. Jesteśmy właśnie po spotkaniu z miłośniczką naszego miasta Różą Stolarczyk. Wczoraj Pani Róża odwiedziła Klub Senior+II w Świebodzicach na Pełcznicy. Cudowni słuchacze z przejęciem i wielką ciekawością słuchali tego, co ma do powiedzenia prelegentka.
Tym razem zgłębiliśmy wiedzę na temat ciekawych, zabawnych i niezwykłych historii o dawnych świebodzickich hotelach i gospodach.
Historie fascynujące, czasami zabawne. Odkrywaliśmy także miejsca, o których istnieniu nie wiedzieliśmy. Okazuje się, że w Świebodzicach było, aż 27 miejsc hotelowych i noclegowych, wiele restauracji, hosteli, gospód.
Wśród nich były m.in.: Nowa Szwajcarka, Oaza, lokal pod Siekierkami, gdzie serwowano pyszną golonkę w kapuście, Słoneczko, Hotel pod Złotym Lwem, Hotel pod Jeleniem. Jak dowiedzieliśmy się od Róży Stolarczyk, wszystkie te miejsca po wojnie były przeznaczone na szpitale. Wśród hoteli był też: Hotel Wiedeński z salą do brydża, Włókniarz, gdzie znajdowała się sala balowa oraz kino, Złota Kotwica, Srebrna Podkówka, a także Gospoda na Drodze Węglowej i karczma. Wszystkim tym miejscom towarzyszyły ciekawe historie.
Na zakończenie opiekun Klubu Senior +II Adam Fijałkowski wręczył Róży Stolarczyk upominek. W imieniu Burmistrza Miasta Pawła Ozgi serdeczne podziękowania za zorganizowane spotkanie przekazała także Kierownik Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej.

Spotkanie w Klubie Senior +II przebiegało w serdecznej atmosferze przy pysznym domowym cieście oraz kawie. Podziwialiśmy także piękne rękodzieło wykonane przez członków klubu.

Zapewniamy, że to nie koniec przygody z historią o naszym mieście. Postanowiliśmy od września przekazywać historię Świebodzic młodszemu pokoleniu. Zorganizujemy wycieczki edukacyjne dla szkół. O wszystkich działaniach będziemy informować na bieżąco.