Zapraszamy do nowej formy kontaktu z Burmistrzem Miasta. Za pośrednictwem tej strony możecie zadać pytanie burmistrzowi Miasta Świebodzice. Należy je wpisać w oknie, które się wyświetla a następnie kliknąć na przycisk "WYŚLIJ". W ciągu maksymalnie 7 dni na tej stronie zamieszczona zostanie odpowiedź wraz z zadanym pytaniem tak, aby nie tylko osoba zainteresowana ale każdy mieszkaniec mógł się z nią zapoznać. Zadawane przez Państwa pytania niejednokrotnie wymagają sięgnięcia po materiały do różnych dokumentacji oraz baz danych i opracowania zebranych informacji, dlatego zastrzegamy sobie w takich wypadkach prawo do wydłużenia terminu udzielenia odpowiedzi. Zachęcamy do skorzystania z tej formy kontaktu.
Szanowni Państwo, pytania do Burmistrza nie powinny zawierać sformułowań obraźliwych. Administrator systemu zastrzega sobie prawo do ich usuwania.
Za pomocą poniższego formularza mogą Państwo w prosty sposób wysłać do Nas wiadomośc e-mail.
Wszystkie pytania zawierające treści nawołujące do nienawiści; ksenofobiczne, rasistowskie, antysemickie, homofobiczne i jakiekolwiek inne godzące w dobre imię osób trzecich, będą ignorowane przez administratora strony oraz zgłaszane odpowiednim organom ścigania. Ponadto na pytania polityczne, dotyczące kamapanii wyborczej nie będą udzielane odpowiedzi i nie będą one publikowane.
PYTANIE: 2811 Imię/NICK: Jurek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Jurku,
uprzejmie informuję, że w obecnej chwili nie ma możliwości składania wniosków o dofinansowanie wymiany ogrzewania. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji została przesłana właściwym organom do opiniowania, następnie zostanie przedstawiona na sesji Rady Miejskiej. Na stronie Urzędu Miejskiego z wyprzedzeniem na pewno zostanie zamieszczona informacja o terminie, od kiedy będzie można składać wnioski.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2810 Imię/NICK: Maurycy
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Maurycy,
uprzejmie informuję, że odpowiedź na Pana pismo została przygotowana w dniu 26 kwietnia 2021 r.
i przekazana do wysyłki. Z informacji otrzymanych od osoby roznoszącej korespondencję Urzędu Miejskiego wynika, że w dniu 10 maja 2021 r., z powodu nieobecności adresata list został awizowany. W chwili obecnej pismo można odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 27. Pod wskazanym przez Pana adresem goniec zostawił awizo, informujące o nieodebranej przesyłce.
Ponadto informuję, że pracownicy Urzędu Miejskiego dokładają wszelkich starań, żeby jak najszybciej odpowiadać na pisma, składane przez mieszkańców. Tak też było w przypadku Pana korespondencji.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2809 Imię/NICK: Piotr
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Piotrze,
z informacji uzyskanych od kierownika obiektów OSiR Świebodzice Sp. z o.o. informuję, że „Blisko Boisko” na Osiedlu Piastowskim jest udostępnione od 1 maja z limitem do 50 osób i zachowaniem reżimu sanitarnego po wcześniejszym ustaleniu warunków korzystania pod numerem telefonu:
74 666 96 20 wewnętrzny 21 lub adresem e-mail: osir@swiebodzice.pl.
Ograniczenia w korzystaniu z boiska podyktowane są Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Informacja dotycząca zasad korzystania z boiska zawarta jest w regulaminie boiska w punkcie 6 oraz na stronie internetowej: https://osir.swiebodzice.pl/komunikat-dotyczacy-funkcjonowania-obiektow/.
PYTANIE: 2808 Imię/NICK: Marcin
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Pani Marcinie,
w odpowiedzi na pytanie dotyczące posprzątania chodników i ulic informuję, że były one wielokrotnie sprzątane po okresie zimowym przez ZGK Sp. z o.o. w Świebodzicach. Są na bieżąco sprzątane ręcznie i zamiatarką mechaniczną.
Jednocześnie informuję, że przez teren Gminy przebiegają drogi wojewódzkie, powiatowe i krajowe, które winny być sprzątane przez zarządców. ZGK Sp. z o.o. nie sprząta również chodników przyległych do nieruchomości, na które nie ma zawartej umowy na sprzątanie, gdyż zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie - właściciel nieruchomości ma obowiązek sprzątać chodnik przyległy do swojej nieruchomości. Niemniej jednak dokładamy wszelkich starań, aby drogi i chodniki w mieście pozostawały czyste i bezpieczne dla użytkowników. Dlatego wystąpiliśmy również do GDDKiA oraz DSDIK i SDPŚ o posprzątanie dróg na terenie Świebodzic, które są pod ich zarządem.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2807 Imię/NICK: Marek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Marku,
Istnieje taka możliwość, aby obywatel uzyskał dane osobowo-adresowe osoby trzeciej. Umożliwia to ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021, poz. 510 t.j.) a dokładniej Art. 46 ust. 2 pkt 1, który stanowi że: Dane, o których mowa w ust.1 […dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL…] mogą być udostępnione osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny.
Zgodnie z ww. ustawą należy:
1. Złożyć Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL do Burmistrza Miasta Świebodzice. (wzór wniosku (Załącznik Nr 1) został określony w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1212)).
- Do złożonego wniosku załączyć dowód wniesionej opłaty w kwocie 31,00 zł za udostępnienie danych jednostkowych – podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2482). Ww. opłatę można wnieść w kasie tut. Urzędu lub na następujące konto bankowe:
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Nr 91 2030 0045 1110 0000 0229 7270
- Załączyć dokumenty potwierdzające, że z osobą wskazaną we wniosku łączy go stosunek prawny wynikający z przepisów prawa materialnego oraz dokładnie wskazać okoliczności uzasadniające żądanie. Zgodnie z art. 46 ust. 2 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności dane min. rejestru mieszkańców mogą być udostępniane osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny. Z ww. artykułu wynika fakt, że to na stronie żądającej udostępnienia danych spoczywa obowiązek udowodnienia istnienia interesu prawnego upoważniającego do otrzymania danych.
- Wniosek składa się w formie pisemnej (osobiście lub pocztą) lub w postaci dokumentu elaktronicznego przy wykorzustaniu środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zatem wyklucza to złożenie wniosku i otrzymanie odpowiedzi pocztą e-mailową. Jedyną dopuszczalną formą złożenia wniosku w postaci elektronicznej jest złożenie go poprzez platformę e-PUAP opatrzonym podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).
Z opisanego przez Pana przypadku nie wynika, że w chwili obecnej posiadł Pan interes prawny w uzyskaniu danych, ponieważ zgodnie z orzecznictwem interes prawny nie może być interesem przewidywanym w przyszłości ani hipotetycznym, ewentualny zamiar zawiadomienia Prokuratury o przestępstwie nie może być uznany za wystarczający do posiadania interesu prawnego. Ponadto wnioskodawca może złożyć do Prokuratury pismo procesowe nawet bez zachowania warunków formalnych, bowiem sytuacja taka jest prawnie uregulowana w art. 130 § 1 kpc.
W odniesieniu do kwestii podania aktualnego adresu zameldowania uprzejmie wyjaśniam, że zgodnie z ww. ustawą o ewidencji ludności organy gmin (wójtowie, burmistrzowie i prezydenci) są uprawnieni są do udostępniania danych z rejestru mieszkańców oraz z rejestru PESEL według aktualnego stanu rejestrów, bez względu na to czy dana osoba w nim figuruje bądź nie, natomiast nie ma umocowania prawnego czynność w postaci ustalania aktualnego zameldowania bądź pobytu obywateli w przypadku kiedy nie toczy się przeciw nim postępowanie administracyjne, choć sam fakt obowiązku rejestracji pobytu (meldunek stały lub czasowy) powinien potwierdzić pobyt osoby pod danym adresem.
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2806 Imię/NICK: Leszek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Leszku,
aktualnie ZGK Świebodzice Spółka z o.o. prowadzi na terenie miasta naprawy bieżące dróg, likwidując powstałe uszkodzenia nawierzchni, powstałe głównie w okresie zimowym. Zapewniam, że również na ul. Świdnickiej Spółka dokona napraw w najbliższym możliwym terminie, wynikającym z możliwości technicznych jak również przebiegu pogody. Niezależnie od tych prac dokonamy ustaleń co do możliwości ustawienia lustra drogowego na przeciw wyjazdu z ul. Ojca Pio. Niemniej jednak będzie konieczne skorygowanie wysokości żywopłotu, co zostanie wykonane w trakcie prac pielęgnacji zieleni na ul. Świdnickiej.
PYTANIE: 2805 Imię/NICK: Joanna
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Joanno,
serdecznie dziękuję Pani za okazaną troskę i zaangażowanie jakie włożyła Pani wraz z rodziną w uprzątnięcie terenu. Jednocześnie informuję, że ZGK Świebodzice Sp.z o.o. utrzymuje czystość na ciągu pieszym ścieżki, wzdłuż rzeki Pełcznica. Koryto rzeki oraz nabrzeża są pod zarządem Wód Polskich. W planowanej akcji sprzątania Świebodzic, zaplanowanej na dzień 15 maja przewidujemy włączenie przedstawicieli Wód Polskich do akcji i usunięcie przynajmniej części opisanych zanieczyszczeń. Nadmieniam, że również na terenie Książańskiego Parku Krajobrazowego, podobna inicjatywa sprzątania zaplanowana jest na 22 maja.
PYTANIE: 2804 Imię/NICK: Aleksander
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Aleksandrze,
serdecznie zapraszam do nawiązania kontaktu z wydziałem Inwestycji, Remontów i Infrastruktury Technicznej, tel. 74/ 666-95-30 celem umówienia spotkania i wysłuchania przez pracowników Pana propozycji.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2803 Imię/NICK: Mieszkanka
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani,
na podstawie przekazanej przez Panią informacji trudno jest mi udzielić odpowiedzi, ponieważ nie jest wskazana lokalizacja. Uprzejmie proszę o kontakt w tej sprawie z wydziałem Inwestycji, Remontów i Infrastruktury Technicznej, tel. 74/ 666-95-30.
PYTANIE: 2802 Imię/NICK: Zdzisław
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Zdzisławie,
uprzejmie informuję, że zanim złożyliśmy wnioski, to wybór zadań był bardzo dokładnie analizowany. Jeśli zapoznał się Pan z tymi zadaniami, to przyzna Pan, że są istotne dla naszych mieszkańców. Decyzja o przyznaniu środków finansowych bądź ich nieprzyznaniu należy do Rządu, a nie do Burmistrza czy Rady. To nie jest szukanie winnych, tylko stwierdzenie faktu. Gmina Świebodzice złożyła 3 projekty do III tury Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Były one rzetelnie i dobrze przygotowane i dotyczyły ważnych dla Mieszkańców inwestycji. Podobnie było podczas drugiego naboru, kiedy Świebodzice wnioskowały o wsparcie aż czterech projektów. Niestety środki nie zostały przyznane naszemu miastu. Taka sytuacja spotkała również wiele innych gmin z naszego regionu. Mimo starań nie udało nam się uzyskać wyjaśnienia, jakie było kryterium przyznawania dofinansowania i dlaczego świebodzickie projekty zostały odrzucone. Niezrozumiałym dla nas jest również nieujęcie Świebodzic w wykazie gmin mogących starać się o wsparcie dla gmin górskich, co zablokowało nam możliwość złożenia projektów, dzięki którym zwiększylibyśmy atrakcyjność turystyczną naszego miasta. Ze strony Gminy Świebodzice wszystkie przesłanki, aby otrzymać rządowe wsparcie, zostały w pełni spełnione.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2801 Imię/NICK: Wanda
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Wando,
uprzejmie informuję, że we wspólnotach w kwestii podejmowania wiążących decyzji Gmina znajduje się na takiej samej pozycji jak właściciele lokali. Jednak staramy się na bieżąco przekazywać wszelkie interwencje naszych lokatorów do zarządców z prośbą o natychmiastową reakcję.
W sprawach prac wykonywanych w budynkach wspólnotowych, a także sposobu utrzymania porządku i czystości na częściach wspólnych, również decydują właściciele większością głosów w miarę posiadanych środków finansowych. W przypadku nagminnego zaniedbywania obowiązków przez zarządcę budynku, właściciele lokali mają prawo podjąć uchwałę o wypowiedzeniu zarządu i wyborze nowego zarządcy.
PYTANIE: 2800 Imię/NICK: Michał z Mokrzeszowa
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Michale,
uprzejmie informuję, że ewentualne przyłączenie Mokrzeszowa do Gminy Świebodzice to proces długotrwały. Wymagane jest przyjęcie uchwały przez Rady Gmin, obszerne konsultacje z mieszkańcami, może się też odbyć w tej sprawie referendum lokalne.
Ponadto w przypadku podjęcia takiej decyzji wymagana jest zmiana granic Gminy Świebodzice i zmiana granic Gminy Wiejskiej Świdnica. Konieczne jest również uzyskanie decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zapraszam na rozmowę w tej sprawie,
tel. 74/ 666 95 17.
PYTANIE: 2799 Imię/NICK: Jacek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Jacku,
uprzejmie informuję, że ulica Jeleniogórska nie jest w zarządzie naszej gminy, jest drogą krajową i jej remont przeprowadzała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Remont ulicy Aleje Lipowe przeprowadzany jest w związku z pozyskaniem dotacji przez Gminę Świebodzice, o dotację na remont ulicy Kasztanowej również Gmina złożyła wniosek. Jeśli tylko pozyskamy środki niezwłocznie przystąpimy do remontu.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2798 Imię/NICK: Andrzej
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Andrzeju,
poniżej przedstawiam wykaz rozstrzygnięć nadzorczych uchwał Rady Miejskiej.
W 2019 r. żadna z uchwała nie została uchylona, natomiast rozstrzygnięcia nadzorcze w 2020 r. przedstawiają się następująco:
W 2020 r. wpłynęły 4 rozstrzygnięcia nadzorcze, które dotyczyły w sumie 12 uchwał oraz jedno wezwanie Wojewody do usunięcia zapisu w Rocznym Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego „Burmistrz powołuje komisję w skład, której wchodzą: po jednym radnym z każdego Klubu Radnych, jeden radny z radnych niezrzeszonych”.
20 stycznia 2020 r. – stwierdza nieważność uchwały Nr XX/134/2019 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 12 grudnia 2019 r. w sprawie Rocznego Programu Współpracy Gminy Świebodzice z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2020.
31 stycznia 2020 r. – stwierdza nieważność uchwał Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 30 grudnia 2019 r.:
- Nr XXI/154/2019 w sprawie odwołania przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Świebodzicach,
- Nr XXI/155/2019 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Świebodzicach,
- Nr XXI/156/2019 w sprawie odwołania przewodniczącego Komisji Gospodarki Mieszkaniowej Rady Miejskiej w Świebodzicach,
- Nr XXI/157/2019 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Gospodarki Mieszkaniowej Rady Miejskiej w Świebodzicach,
- Nr XXI/158/2019 w sprawie odwołania przewodniczącej Komisji Oświaty i Wychowania, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Świebodzicach,
- Nr XXI/159/2019 w sprawie zmiany uchwały nr III/17/2018 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 14 grudnia 2018 r. w sprawie powołania komisji stałych Rady Miejskiej w Świebodzicach i określenia ich składu osobowego,
- Nr XXI/160/2019 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Oświaty, Wychowania i Kultury,
- Nr XXI/161/2019 w sprawie wyboru przewodniczącego Komisji Zdrowia, Sportu i Pomocy Społecznej,
- Nr XXI/162/2019 w sprawie zmiany składu osobowego komisji stałych Rady Miejskiej w Świebodzicach.
2 lipca 2020 r. – stwierdza nieważność § 1. Ust. 3, § 3 pkt 2 i § 4 uchwały Nr XXIX/200/2020 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 28 maja 2020 r. w sprawie wydawania przez Gminę Świebodzice czasopisma samorządowo-społecznego.
7 sierpnia 2020 r. – stwierdza nieważność tytułu oraz § 1 we fragmentach „tak, aby odbyło się to w ramach wewnątrz Urzędu, w ramach zatrudnienia przez Pracowników Urzędu Miejskiego w Świebodzicach” uchwały Nr XXX/106/2020 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie przystąpienia Miasta Świebodzice do opracowania i zdrożenia „Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu”, tak, aby odbyło się to w ramach wewnątrz Urzędu, w ramach zatrudnienia przez pracowników Urzędu Miejskiego w Świebodzicach.
PYTANIE: 2797 Imię/NICK: Andrzej
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Andrzeju,
informuję, że o środki w ramach rozwoju dla gmin górskich mogły starać się jedynie miejscowości wymienione w załączniku nr 1 do Uchwały nr 6 Rady Ministrów z dnia 12 stycznia 2021 r. Niestety Gmina Świebodzice nie znalazła się w wykazie gmin objętych możliwością ubiegania się o środki w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych dla gmin górskich. Jest to niezrozumiała dla nas sytuacja, ponieważ miasta takie jak Świdnica, Wałbrzych, Szczawno-Zdrój, czy Stare Bogaczowice taką możliwość otrzymały.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2796 Imię/NICK: Ania
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Aniu,
uprzejmie dziękuję za zgłoszenie, jednocześnie informuję, że zostały podjęte działania mające na celu wyeliminowanie wspomnianych zdarzeń. Powyższe miejsce zostanie objęte kontrolą przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej oraz Policji w celu zlikwidowania zagrożeń tam występujących.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2795 Imię/NICK: Edward
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Edwardzie,
z informacji uzyskanych od Zarządcy Nieruchomości firmy Prefekt wynika, że 30 marca 2021 roku została ponownie przeprowadzona wizja na budynku przy ul. Żeromskiego 4-4a. Został Pan poinformowany przez Prefekt, że samozamykacz został zamówiony przez wykonawcę i po świętach będzie montowany. Montaż nastąpi w terminie od 6 do 9 kwietnia, który jest uzależniony od dostawy towaru. Jeżeli chodzi o montaż domofonu zarządca oczekuje na oferty ( jeden właściciel zastanawia się na montażem wideodomofonu), po otrzymaniu oferty zostanie przygotowana uchwała i właściciele zdecydują oddając swój głos pod uchwałą.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE 2794: Imię/NICK: Artur
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Arturze,
uprzejmie informuję, że funkcjonariusze Straży Miejskiej oraz Policji codziennie podejmują interwencje w stosunku do osób popełniających wykroczenie polegające na nie zakrywaniu ust i nosa. Za powyższe wykroczenie grozi mandat karny w wysokości do 500 zł. W tym miejscu chciałbym zaapelować w trosce o dobro i zdrowie mieszkańców o zachowanie dystansu społecznego, zakrywanie ust i nosa, unikanie zatłoczonych miejsc. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie znacząco zmniejszyć transmisję wirusa SARS- CoV-2.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE 2793: Imię/NICK: Marta
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Marto,uprzejmie informuję, że w związku ze znacznym wzrostem liczby zachorowań związanych z pandemią COVID-19 i wprowadzonymi ograniczeniami wtorkowe przyjęcia mieszkańców przez Burmistrza Miasta w Urzędzie Miejskim w Świebodzicach pozostają zawieszone. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników ograniczona została również bezpośrednia obsługa interesantów.
Przypominamy, że Mieszkańcy miasta mogą załatwić sprawy:
- telefonicznie;
- drogą elektroniczną: swiebodzice@swiebodzice.pl;
- poprzez platformę ePUAP;
- platforma e-urząd;
- wnioski i formularze dostępne są na stronie: https://www.bip.swiebodzice.pl/.
- 74 666-95-17;
- 74 666-95-18;
- 74 666-95-55.
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek, środa, czwartek: godz. 7:30-15:30;
wtorek: godz. 7:30-16:00;
piątek: godz. 7:30-15:00.
Godziny pracy kasy Urzędu Miejskiego:
poniedziałek-piątek: od godz.: 8:00 do godz.: 14:00.
PYTANIE 2792: Imię/NICK: Krzysztof
ODPOWIEDŹ:
Szanowny panie Krzysztofie,
dziękuję za zgłoszenie problemu, na podstawie uzyskanych informacji od komendanta Straży Miejskiej wynika, że wykroczenia, które popełniają kierujący pojazdami na terenie parkingu przy Wodnym Centrum Rekreacji są to wykroczenia dynamiczne w ruchu drogowym. Funkcjonariusze Straży Miejskiej w myśl obowiązujących przepisów prawa są upoważnieni do kontroli ruchu drogowego wobec kierujących pojazdami, którzy nie stosują się do obowiązujących przepisów o zatrzymaniu pojazdów.
W momencie zgłaszania interwencji został Pan pouczony przez funkcjonariusza Straży Miejskiej o konieczności zgłoszenia przedmiotowej sprawy do Komisariatu Policji w Świebodzicach.
Mając na uwadze powyższe, jedynie Policja posiada kompetencje prawne, aby wyciągnąć konsekwencje wobec kierującego pojazdem który stwarza zagrożenie w ruchu drogowym wprowadzając celowo pojazdów poślizg na zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni. Ponadto informuję, że przy wjazdach na parking przy Wodnym Centrum Rekreacji jest ustawiony znak B – 5 który zakazuje wjazdu:
- samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t,
- ciągników samochodowych,
- pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t,
- ciągników rolniczych,
- pojazdów wolnobieżnych
Zatem na teren parkingu w chwili obecnej dopuszczony jest wjazd podjazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice













