Zapraszamy do nowej formy kontaktu z Burmistrzem Miasta. Za pośrednictwem tej strony możecie zadać pytanie burmistrzowi Miasta Świebodzice. Należy je wpisać w oknie, które się wyświetla a następnie kliknąć na przycisk "WYŚLIJ". W ciągu maksymalnie 7 dni na tej stronie zamieszczona zostanie odpowiedź wraz z zadanym pytaniem tak, aby nie tylko osoba zainteresowana ale każdy mieszkaniec mógł się z nią zapoznać. Zadawane przez Państwa pytania niejednokrotnie wymagają sięgnięcia po materiały do różnych dokumentacji oraz baz danych i opracowania zebranych informacji, dlatego zastrzegamy sobie w takich wypadkach prawo do wydłużenia terminu udzielenia odpowiedzi. Zachęcamy do skorzystania z tej formy kontaktu.
Szanowni Państwo, pytania do Burmistrza nie powinny zawierać sformułowań obraźliwych. Administrator systemu zastrzega sobie prawo do ich usuwania.
Za pomocą poniższego formularza mogą Państwo w prosty sposób wysłać do Nas wiadomośc e-mail.
Wszystkie pytania zawierające treści nawołujące do nienawiści; ksenofobiczne, rasistowskie, antysemickie, homofobiczne i jakiekolwiek inne godzące w dobre imię osób trzecich, będą ignorowane przez administratora strony oraz zgłaszane odpowiednim organom ścigania. Ponadto na pytania polityczne, dotyczące kamapanii wyborczej nie będą udzielane odpowiedzi i nie będą one publikowane.
PYTANIE: 2824 Imię/NICK: Adam
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Adamie,
w odpowiedzi na pytania nr 2820 i 2821 szczegółowo wyjaśniłem zagadnienia dotyczące działki nr 470/27, obr. Pełcznica 1 w Świebodzicach na której znajduje się przedmiotowa nieruchomość. Zachęcam do zapoznania się podanymi informacjami.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2823 Imię/NICK: Anna
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Anno,
informuję, że od dnia 20 lipca mieszkańcy będą przyjmowani w każdy wtorek, w godzinach od 10:00 do 14:00.
Przypominam także, że przyjęcia odbywają się po dokonaniu rejestracji w Biurze Podawczym przy ul. Stefana Żeromskiego 27 lub w sekretariacie przy ul. Rynek 1.
Można także dokonać rezerwacji terminu telefonicznie, pod numerem: 74 666 95 04 lub 666 95 55.
PYTANIE: 2822 Imię/NICK: Małgorzata
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Małgorzato,
w odpowiedzi na pierwsze z pytań informuję, że prace związane z realizacją zadania wyłonionego w ramach Budżetu Obywatelskiego już się rozpoczęły. W ubiegłorocznej edycji zostało wybrane zadanie „Bezpieczna nawierzchnia na placu zabaw w Parku Miejskim”, w tym roku „Bezpieczne urządzenia na placu zabaw w Parku Miejskim”. Ponieważ oba te zadania dotyczą tego samego miejsca, wskazane jest, aby prace odbywały się jednocześnie.
Natomiast zakończenie wszystkich prac na ul. Aleje Lipowe umowa przewiduje do końca października 2021 r.
PYTANIE: 2821 Imię/NICK: Marta
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Marto,
jak informowałem, w odpowiedzi na pytanie nr 2820 przedmiotowa nieruchomość oznaczona jest w planie miejscowym jako teren zabudowy usługowej. Można to sprawdzić, kontaktując się z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego lub wnioskować o zaświadczenie o przeznaczeniu działki w planie miejscowym. Wniosek należy złożyć w tut. Urzędzie i uiścić opłatę w wysokości 17 zł. Pozwolenia na budowę dla naszego miasta wydaje jako organ administracji architektoniczno-budowlanej Starostwo Powiatowe w Świdnicy wydział budownictwa. Aby rozpocząć działalność myjni, należy uzyskać pozwolenie na budowę i pozwolenie na użytkowanie. Do pozwolenia na budowę inwestor okazuje się sporządzonym przez osobę uprawnioną do projektowania bez ograniczeń projektem zagospodarowania działki i terenu, na którym pokazane muszą być wszystkie odległości od granicy działki i zabudowań sąsiednich, a także dołączone wszystkie stosowne uzgodnienia. Celem otrzymania pozwolenia na użytkowanie, wszelkie dokumenty związane z budową składane są przez inwestora w nadzorze budowlanym, przeprowadzana jest kontrola obiektu i dopiero wydawana jest decyzja. Wszelkie informacje dotyczące pozwolenia na budowę lub samej budowy można uzyskać, zwracając się do Starostwa Powiatowego, lub PINB w Świdnicy. Urząd Miejski nie posiada dokumentacji dotyczących budów realizowanych na działkach prywatnych.
PYTANIE: 2820 Imię/NICK: Piotr
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Piotrze,
uprzejmie informuję, że dla działki nr 470/27, obr. Pełcznica 1 w Świebodzicach obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu położonego na działce nr 470/27, przy ul. Królowej Elżbiety, obręb Pełcznica 1 w Świebodzicach, zatwierdzony Uchwałą Nr V/40/2019 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 25 stycznia 2019 r. (Dz. U. z 31.01.2019 r. poz. 684).
Przedmiotowa nieruchomość oznaczona jest w planie miejscowym jak wyżej jako teren zabudowy usługowej.
Mając na uwadze powyższe, jeżeli inwestor uzyskał niezbędne i określone przepisami odrębnymi zgody na prowadzenie działalności w omawianym zakresie, przedmiotowa inwestycja nie jest sprzeczna z zapisami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
PYTANIE: 2819 Imię/NICK: Michał
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Michale,
uprzejmie informuję o uszczegółowienie pytania o jaką galerię chodzi. Jeżeli dotyczy Pana pytanie utworzenia galerii handlowej, to nie leży to w kompetencjach Burmistrza Miasta, a podmiotu prywatnego.
PYTANIE: 2818 Imię/NICK: Paweł
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Pawle,
konieczność uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez posiadaczy ogrodów działkowych, wynika bezpośrednio z ogólnopolskich przepisów prawa. Reguluje to art. 6j ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( dz. U. z 2021 r. poz. 888 z poźń. zm.). Ponadto pragnę poinformować, iż wszystkie pojemniki zadeklarowane przez zarządców ROD-ów na terenie Świebodzic są podstawione i działkowcy wyrzucają do nich powstające na ich ogrodach działkowych odpady komunalne.
PYTANIE: 2817 Imię/NICK: Irena
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Ireno,
Sprawa, którą Pani porusza, jest ważna dla mieszkańców obydwu miast.
Przed kilkoma miesiącami Burmistrz Strzegomia wystąpił do Gminy Świebodzice o wyrażenie zgody na wykonywanie transportu na terenie Gminy Świebodzice. Zawarcie takiego porozumienia wymagało zgody Rady Miejskiej i co ważne nie wiązało się z poniesieniem ze strony Gminy Świebodzice żadnych kosztów. Niestety Radni Świebodzic nie podjęli wówczas takiej uchwały intencyjnej pozwalającej mi na zawarcie porozumienia, żądając przedstawienia zapisów tegoż porozumienia między Gminami. W takiej sytuacji Burmistrz Strzegomia nie mogąc czekać na decyzję Rady Miejskiej w Świebodzicach, pominął Świebodzice w planach i realizacji transportu zbiorowego. Niestety decyzja Rady Miejskiej okazała się niezrozumiałą i niekorzystną dla obydwu Gmin. Wsłuchując się w ważne głosy mieszkańców miasta oraz radnych Rady Miejskiej Ewy Dziwosz i Jana Klepca, którzy zabiegali o podjęcie dalszych działań, mających na celu uruchomienie linii międzygminnej zawnioskowałem do Burmistrza Strzegomia o wznowienie rozmów w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego, dotyczącego wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej na trasie Strzegom- Świebodzice. Burmistrz Strzegomia wyraził zgodę na chęć przystąpienia do rozmów we wskazanym wyżej temacie, jednak na innych warunkach niż poprzednie. Jednocześnie Burmistrz poinformował, że obecnie nie może uruchomić dodatkowej linii komunikacyjnej do Świebodzic w ramach obowiązującej umowy z Operatorem publicznego transportu zbiorowego w Gminie Strzegom. Wraz z pracownikami Urzędu Miejskiego w Świebodzicach podjąłem działania mające na celu jak najszybsze zapewnienie transportu dla mieszkańców obydwu gmin. Przewoźnikowi zostało wydane zezwolenie na wykorzystanie przystanków. Pomimo trudności, jakie wystąpiły i braku woli ze strony radnych Rady Miejskiej dochodzi do sfinalizowania tematu- zapewnienia transportu, przewoźnik musi uzyskać jeszcze zgodę od Starostwa Powiatowego w Świdnicy oraz Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2816 Imię/NICK: Elżbieta
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Elżbieto,
w związku z tym, że pytanie zawiera dane osobowe jego treść nie może być opublikowana, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, organy prowadzące rejestr PESEL oraz rejestry mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny opis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby.
W związku z powyższym proszę się zwrócić się do tut. Urzędu (ul. Żeromskiego 27, pokój nr 5, tel. 74 666 95 51 lub 74 666 95 57), z wnioskiem o wydanie zaświadczenia w jakim okresie czasu była zameldowana pod wskazanym adresem. Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2815 Imię/NICK: Aneta
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Aneto,
uprzejmie proszę o uszczegółowienie pytania, tak abym mógł udzielić Pani odpowiedzi.
PYTANIE: 2814 Imię/NICK: Anna
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Anno,
uprzejmie informuję, że w przedmiotowej sprawie skontaktuje się z Panią kierownik wydziału Edukacji i Spraw Społecznych celem dokładnego omówienia współpracy. Z przyjemnością przekażemy Pani flagę Świebodzic.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2813 Imię/NICK: Monika
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Moniko,
uprzejmie informuję, że zgodnie ze złożonym przez Spółdzielnię Mieszkaniową wnioskiem w sprawie wycinki drzew i wydanymi przeze mnie decyzjami Spółdzielnia wywiązała się ze swoich zobowiązań i dokonała nowych nasadzeń na działce 496/2.
PYTANIE: 2812 Imię/NICK: Jacek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Jacku,
uprzejmie informuję, że doprowadzenie internetu światłowodowego należy do właściwości firm telekomunikacyjnych, na tą sprawę Gmina Świebodzice nie ma wpływu.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2811 Imię/NICK: Jurek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Jurku,
uprzejmie informuję, że w obecnej chwili nie ma możliwości składania wniosków o dofinansowanie wymiany ogrzewania. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji została przesłana właściwym organom do opiniowania, następnie zostanie przedstawiona na sesji Rady Miejskiej. Na stronie Urzędu Miejskiego z wyprzedzeniem na pewno zostanie zamieszczona informacja o terminie, od kiedy będzie można składać wnioski.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2810 Imię/NICK: Maurycy
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Maurycy,
uprzejmie informuję, że odpowiedź na Pana pismo została przygotowana w dniu 26 kwietnia 2021 r.
i przekazana do wysyłki. Z informacji otrzymanych od osoby roznoszącej korespondencję Urzędu Miejskiego wynika, że w dniu 10 maja 2021 r., z powodu nieobecności adresata list został awizowany. W chwili obecnej pismo można odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 27. Pod wskazanym przez Pana adresem goniec zostawił awizo, informujące o nieodebranej przesyłce.
Ponadto informuję, że pracownicy Urzędu Miejskiego dokładają wszelkich starań, żeby jak najszybciej odpowiadać na pisma, składane przez mieszkańców. Tak też było w przypadku Pana korespondencji.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2809 Imię/NICK: Piotr
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Piotrze,
z informacji uzyskanych od kierownika obiektów OSiR Świebodzice Sp. z o.o. informuję, że „Blisko Boisko” na Osiedlu Piastowskim jest udostępnione od 1 maja z limitem do 50 osób i zachowaniem reżimu sanitarnego po wcześniejszym ustaleniu warunków korzystania pod numerem telefonu:
74 666 96 20 wewnętrzny 21 lub adresem e-mail: osir@swiebodzice.pl.
Ograniczenia w korzystaniu z boiska podyktowane są Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Informacja dotycząca zasad korzystania z boiska zawarta jest w regulaminie boiska w punkcie 6 oraz na stronie internetowej: https://osir.swiebodzice.pl/komunikat-dotyczacy-funkcjonowania-obiektow/.
PYTANIE: 2808 Imię/NICK: Marcin
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Pani Marcinie,
w odpowiedzi na pytanie dotyczące posprzątania chodników i ulic informuję, że były one wielokrotnie sprzątane po okresie zimowym przez ZGK Sp. z o.o. w Świebodzicach. Są na bieżąco sprzątane ręcznie i zamiatarką mechaniczną.
Jednocześnie informuję, że przez teren Gminy przebiegają drogi wojewódzkie, powiatowe i krajowe, które winny być sprzątane przez zarządców. ZGK Sp. z o.o. nie sprząta również chodników przyległych do nieruchomości, na które nie ma zawartej umowy na sprzątanie, gdyż zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie - właściciel nieruchomości ma obowiązek sprzątać chodnik przyległy do swojej nieruchomości. Niemniej jednak dokładamy wszelkich starań, aby drogi i chodniki w mieście pozostawały czyste i bezpieczne dla użytkowników. Dlatego wystąpiliśmy również do GDDKiA oraz DSDIK i SDPŚ o posprzątanie dróg na terenie Świebodzic, które są pod ich zarządem.
Z wyrazami szacunku
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2807 Imię/NICK: Marek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Marku,
Istnieje taka możliwość, aby obywatel uzyskał dane osobowo-adresowe osoby trzeciej. Umożliwia to ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021, poz. 510 t.j.) a dokładniej Art. 46 ust. 2 pkt 1, który stanowi że: Dane, o których mowa w ust.1 […dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL…] mogą być udostępnione osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny.
Zgodnie z ww. ustawą należy:
1. Złożyć Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL do Burmistrza Miasta Świebodzice. (wzór wniosku (Załącznik Nr 1) został określony w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1212)).
- Do złożonego wniosku załączyć dowód wniesionej opłaty w kwocie 31,00 zł za udostępnienie danych jednostkowych – podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2482). Ww. opłatę można wnieść w kasie tut. Urzędu lub na następujące konto bankowe:
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Nr 91 2030 0045 1110 0000 0229 7270
- Załączyć dokumenty potwierdzające, że z osobą wskazaną we wniosku łączy go stosunek prawny wynikający z przepisów prawa materialnego oraz dokładnie wskazać okoliczności uzasadniające żądanie. Zgodnie z art. 46 ust. 2 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności dane min. rejestru mieszkańców mogą być udostępniane osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny. Z ww. artykułu wynika fakt, że to na stronie żądającej udostępnienia danych spoczywa obowiązek udowodnienia istnienia interesu prawnego upoważniającego do otrzymania danych.
- Wniosek składa się w formie pisemnej (osobiście lub pocztą) lub w postaci dokumentu elaktronicznego przy wykorzustaniu środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zatem wyklucza to złożenie wniosku i otrzymanie odpowiedzi pocztą e-mailową. Jedyną dopuszczalną formą złożenia wniosku w postaci elektronicznej jest złożenie go poprzez platformę e-PUAP opatrzonym podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).
Z opisanego przez Pana przypadku nie wynika, że w chwili obecnej posiadł Pan interes prawny w uzyskaniu danych, ponieważ zgodnie z orzecznictwem interes prawny nie może być interesem przewidywanym w przyszłości ani hipotetycznym, ewentualny zamiar zawiadomienia Prokuratury o przestępstwie nie może być uznany za wystarczający do posiadania interesu prawnego. Ponadto wnioskodawca może złożyć do Prokuratury pismo procesowe nawet bez zachowania warunków formalnych, bowiem sytuacja taka jest prawnie uregulowana w art. 130 § 1 kpc.
W odniesieniu do kwestii podania aktualnego adresu zameldowania uprzejmie wyjaśniam, że zgodnie z ww. ustawą o ewidencji ludności organy gmin (wójtowie, burmistrzowie i prezydenci) są uprawnieni są do udostępniania danych z rejestru mieszkańców oraz z rejestru PESEL według aktualnego stanu rejestrów, bez względu na to czy dana osoba w nim figuruje bądź nie, natomiast nie ma umocowania prawnego czynność w postaci ustalania aktualnego zameldowania bądź pobytu obywateli w przypadku kiedy nie toczy się przeciw nim postępowanie administracyjne, choć sam fakt obowiązku rejestracji pobytu (meldunek stały lub czasowy) powinien potwierdzić pobyt osoby pod danym adresem.
Paweł Ozga
Burmistrz Miasta Świebodzice
PYTANIE: 2806 Imię/NICK: Leszek
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Leszku,
aktualnie ZGK Świebodzice Spółka z o.o. prowadzi na terenie miasta naprawy bieżące dróg, likwidując powstałe uszkodzenia nawierzchni, powstałe głównie w okresie zimowym. Zapewniam, że również na ul. Świdnickiej Spółka dokona napraw w najbliższym możliwym terminie, wynikającym z możliwości technicznych jak również przebiegu pogody. Niezależnie od tych prac dokonamy ustaleń co do możliwości ustawienia lustra drogowego na przeciw wyjazdu z ul. Ojca Pio. Niemniej jednak będzie konieczne skorygowanie wysokości żywopłotu, co zostanie wykonane w trakcie prac pielęgnacji zieleni na ul. Świdnickiej.
PYTANIE: 2805 Imię/NICK: Joanna
ODPOWIEDŹ:
Szanowna Pani Joanno,
serdecznie dziękuję Pani za okazaną troskę i zaangażowanie jakie włożyła Pani wraz z rodziną w uprzątnięcie terenu. Jednocześnie informuję, że ZGK Świebodzice Sp.z o.o. utrzymuje czystość na ciągu pieszym ścieżki, wzdłuż rzeki Pełcznica. Koryto rzeki oraz nabrzeża są pod zarządem Wód Polskich. W planowanej akcji sprzątania Świebodzic, zaplanowanej na dzień 15 maja przewidujemy włączenie przedstawicieli Wód Polskich do akcji i usunięcie przynajmniej części opisanych zanieczyszczeń. Nadmieniam, że również na terenie Książańskiego Parku Krajobrazowego, podobna inicjatywa sprzątania zaplanowana jest na 22 maja.